ছবিতে কামারপুকুর ও জয়রামবাটি

কোয়ালপাড়া আশ্রম: জয়রামবাটি থেকে ৪ মাইল দূরে কোয়ালপাড়া। ১৩১৩ বঙ্গাব্দে আমেরিকা থেকে ফিরে স্বামী নির্মলানন্দ ও স্বামী ধীরানন্দ জয়রামবাটিতে শ্রীমায়ের সঙ্গে দেখা করতে যান। পথে কোয়ালপাড়ায় কেদারনাথ দত্তের সঙ্গে দেখা হয়। কেদারনাথ তখন গ্রামের স্কুলে শিক্ষকতা করতেন। তিনি এই দুই স্বামীজীর সৌম্য শান্ত ভাব দেখে অত্যন্ত আকৃষ্ট হন এবং দুই স্বামীজীকে তিনি নিজের বাড়ীতে নিয়ে যান। তাদেরই উপদেশে কেদারনাথ জয়রামবাটিতে মাকে দর্শন করতে গেলে শ্রীমা কেদারনাথকে ঠাকুরের ও স্বামীজীর দুখানি ফটো দেন। ১৩১৬ সালে ভক্ত কেদারনাথ কোয়ালপাড়ায় আশ্রম স্থাপন করেন এবং সেখানে অধ্যক্ষ হন। ইনি পরে স্বামী কেশবানন্দ নামে পরিচিত হন। ..

This entry was posted in Relegion, Travel_stories. Bookmark the permalink.

6 Responses to ছবিতে কামারপুকুর ও জয়রামবাটি

  1. santu sarkar says:

    I want to know Labour Law…………………

  2. santu sarkar says:

    I want to know Labour Law………..

  3. Webmaster says:

    Any specific labour law? There are many central labour laws (Laws related to Wages, Laws related to Working Hours, Conditions of Services and Employment, Laws related to Equality and Empowerment of Women, Laws related to Deprived and Disadvantaged Sections of the Society, etc.)

    • Anonymous says:

      I’m working in company under Vender…………so I want to know Law of OT, Bonus, CL/PL Leav, Holiday etc…………….

  4. Biswanath Sarkar says:

    I’m working in company under Vender…………so I want to know Law of OT, Bonus, CL/PL Leav, Holiday etc…………….

  5. Webmaster says:

    We only try to provide some general information on laws. Information on bonus was covered in http://www.abasar.net/Law_Bonus%20Act.htm . The leave policies, Holidays, etc are normally formulated by the Company in accordance to the laws applicable in governing the employee related issues. Labour laws are combination of many laws relating to the employees and not all the laws will apply to all the employees. For example, acts that specifically deal with overtime pay in India are the Apprentices Act of 1961, Minimum Wages Act of 1948, Child Labor Act of 1986, the Factories Act of 1948, the Mines Act of 1952 and the Working Journalists Rules of 1957.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>